Rehberlik Servisi Çalışmaları

Rehberlik Servisi Çalışmaları

Okulumuzda Psikolojik Danışman( Rehber Öğretmen) Neslihan BAŞKAN çalışmaktadır.

11.01.2013 4400

..Dikkat Yoğunlaştırma ve Zeka Geliştirme Etkinlikleri film saatimizBir Ağacın HikayesiwepBir Ağacın HikayesiwepBir Ağacın HikayesiBir Ağacın HikayesiBir Ağacın HikayesiBir Ağacın HikayesiOryantasyonOryantasyonAtılganlık EAtılganlık EAtılganlık EAtılganlık EAtılganlık EAtılganlık E..

             Okulumuzda  Psikolojik Danışman( Rehber Öğretmen) Yasemin ŞENOL  çalışmaktadır. Okulumuzda öğrenci ve velilerin ihtiyaçlarının saptanması ve bu ihtiyaçların etkin bir şekilde giderilmesi , sınıf içi rehberlik etkinliklerinin düzenli bir şekilde yürütülmesi amacıyla Rehberlik Hizmetleri Yürütme Kurulu kurulmuştur. Bu kurul Okul Müdürü  Başkanlığında  her sınıf düzeyinde bir şube öğretmeni , Okul Aile Birliği Başkanı ,Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu ,Okul Rehber öğretmenleri ve Öğrenci temsilcisinden oluşmaktadır.

               Okul Rehberlik  Çalışmaları planlanırken ve yürütülürken, öğrenci ve velilerin  ihtiyaçlarından yola çıkmaktadır.Sınıf içi Rehberlik Etkinlikleri Psikolojik Danışmanımız tarafından hazırlanarak , her ay yapılacak etkinlikler sınıf rehber öğretmenlerine verilir.,Okul rehberlik Hizmetleri Kurulu her ay sonunda sınıf öğretmenleri tarafından uygulanan ve raporlanan etkinlikleri değerlendirir ve gerekli tedbirleri alır.

               Okulumuzda İhtiyaç duyulan öğrencilere Bireyselleştirilmiş eğitim Programı ( BEP ) uygulaması yapılmaktadır.                            

               Okulumuzda her ay öğrenci ve veli bültenleri rehber Öğretmenlerimiz tarafından hazırlanarak öğrenci ve velilere dağıtılır. Bu bültenlerde her ay değişik konulara ele alınarak bilgilendirme amaçlanmıştır.

               Okulumuz Rehberlik Panosu her hafta düzenli olarak hazırlanır ve öğrenci velileri ilgilendiren çeşitli konular işlenir.

Öğrenciye İhtiyacı doğrultusunda test ve anketler uygulanır.

Hangi test ve anketlerin uygulanacağına sınıfların ihtiyaçları doğrultusunda sınıf öğretmenleri ile birlikte karar verilir.

Okulumuzda Uygulanan Test – Anketler- Grup çalışmaları

* Okulumuzda Rehber Öğretmenimiz tarafından her sınıf düzeyinde hazırlanan  sınıf iç ilişkileri geliştirici, öğrencilerde problem çözme becerilerini geliştirici, kendini, ilgi ve yeteneklerini tanıyan, çevresindekilere empatik davranma becerisini geliştirebilecek, meslekler hakkında bilgi sahibi olabilecek  davranışları kazandırmayı hedefleyen sınıf içi oyunlar( grup etkinlikleri) uygulanmaktadır.

* Psiko-sosyal Okul Projesi (  ihtiyaç olması halinde tüm  sınıflar için uygulanabilir )

* Sosyometri (3,4 sınıflar)

* Ergenlik dönemine ait psikolojik ve fiziksel değişiklikler ile ilgili grup çalışmaları -Cinsel Eğitim-

 ( 4 sınıf)

*  AÇEV Anne Destek Programı ( 7-11 yaş )

*  Bier cümle tamamlama testi

* Öğrenci tanıma formu (Tüm sınıflar için ) * Resimlerin dili çalışması ( 1.2.3 ve Anasınfı

* Sınav Kaygısı İle Başa Çıkma Yolları ( 3-4. Sınıflar)

* Başarıyı Etkileyen Anketi (3,4. sınıflar)

* Etkili Ders Çalışma Yöntemleri ( Tüm sınıflar)

* Mesleklerin tanıtılması ve doğru meslek seçimi ( 3-4 sınıflar)

* Temel Yetenek Testi ( TYT 6-9 )

* Temel Kabiliyetler Testi ( TKT 7-11 )

* Dikkat Yoğunlaştırma ve Zeka Geliştirme Etkinlikleri

 

Öğrenci İle  Görüşme:

Öğrencinin bilişsel ve duygusal gelişimini etkileyen durumlarda öğrenci ile birebir görüşme yapılır. Amaç problemin kaynağına inilmesi ve öğrencinin olası çözüm yöntemleri içerisinde kendisi için en uygun çözümü bulup uygulamasında yardımcı olunmasıdır. Öğrencilerle birebir görüşmelerde, onlara yaşadıkları durumlar ile ilgili hazır kalıplar sunulmaz, hedef problem çözme becerisini geliştirmektir. Öğrenci ile birebir görüşmeler, sınıf öğretmenlerinin gözlemleri ile aile ve öğrenci talepleri doğrultusunda yürütülmektedir. Bireysel Görüşmeler randevu ile yapılmaktadır. Öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirici sınıf çalışmaları yapılır.

  • Motivasyon
  • Hedef Belirleme
  • Sorumluluklar
  • Arkadaşlık İlişkileri
  • Aile içi İletişim
  • İletişim Becerileri
  • Atılgan ve çekingen davranışlar
  • Yaş Dönemi Özellikleri

Aile ile  Görüşme:

Aile içi iletişim problemleri nasıl aşılabilir, öğrenciye güven ve  sorumluluk duygusunu kazandırabilecek, aile bireylerinin mutlu ve huzurlu olduğu etkili bir aile ortamı nasıl yaratılabilir konularında gerekli rehberlik yapılır. Gereksinimler doğrultusunda, farklı konularda hazırlanan bilgilendirici bültenler ailelere verilir. Rehberlik Servisi veya davet edilen uzmanlar tarafından gerçekleştirilen seminerler düzenlenir.Bireysel Görüşmeler randevu ile yapılmaktadır

PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ROLÜ

Okulumuzdaki Psikolojik Danışmanlar, öğrencilerimize aşağıdaki konularda seviyelerine ve ihtiyaçlara uygun şekilde yardımcı olurlar:

  • Akademik gelişim
  • Ders çalışma becerileri
  • Duygusal, sosyal gelişim
  • Arkadaş ilişkileri
  • Aile içi iletişim
  • İlgi alanları ve yeteneklerin fark edilmesi
  • Geleceği planlanma
  • Mesleki yönlendirme

AMACIMIZ

Öğrencilerimizin;

  • Kendilerini tanımaları
  • İlgi ve yeteneklerinin farkına varmaları
  • İlgi ve yetenekleri doğrultusunda kendilerini geliştirmeleri
  •  Sosyal ve duygusal açıdan      sağlıklı birer birey olmaları
  • İletişim kurma ve sorun çözme becerilerini geliştirmeleri

İLKELERİMİZ

  • Gizlilik
  • İşbirliği
  • Süreklilik
  • Güven
  • Gönüllülük
  • Kişi haklarına saygı
  • Bireysel farklılıklara saygı

ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

http://orgm.meb.gov.tr/

 Okulumuz Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi tarafından yürütülecek olan "Atılganlık Eğitimi" grup çalışmasında atılgan, çekingen, saldırgan davranışlar ve bunların özellikleri, atılgan davranışın yararları, sözsüz iletişim, iltifat etmek, ricada bulunmak, olumlu ve olumsuz düşünceleri ifade edebilmek, ben-sen dili vb. konular çeşitli etkinliklerle ele alınacaktır.

Bir iletişim biçimi olarak kabul edilen atılganlık, "başkalarının haklarını küçük görmeden ve zedelemeden kişinin kendi haklarını koruması, düşünce, duygu ve inanışlarını doğrudan, dürüst ve uygun yollarla ifade etmesi" olarak tanımlanmaktadır.

Öğrencilerimizin daha girişken davranabilen, sağlıklı ilişkiler kurabilen, özgüveni ve özsaygı düzeyleri yüksek bireyler olarak yetişmeleri kuşkusuz mesleki başarıları açısından olduğu kadar, bireysel doyumları açısından da önemlidir. Rehberlik Servisi tarafından bu düşünce ile yapılan "Atılganlık Eğitimi" grup çalışmasında atılgan, çekingen, saldırgan davranışlar ve bunların özellikleri, atılgan davranışın yararları, sözsüz iletişim, iltifat etmek, ricada bulunmak, olumlu ve olumsuz düşünceleri ifade edebilmek, ben-sen dili vb. konular çeşitli etkinliklerle ele alınacaktır.

10 öğrenciyle 8 hafta boyunca Kendine Güven Ve Atılganlık Eğitimi Programı haftada birgün bir ders saati olarak Rehberlik Servisi Etkinlik Bölümünde Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmenimiz Ahmet Faruk KESKİNLER yürütecektir.